Monday, April 30, 2012

Seorang Pendengar

Assalamualaikum kepada anda yang tersesat.  Haa.. kamu la yang tengah baca tuh.

Da bersawang dah blog aku nih. Nak citer pasal pendengar. Sape pendengar? Seorang yang mendengar.

Aku ni selalu jugak menjadi tempat orang bercerita. So aku menjadi seorang pendengar. Jadi pendengar bukan senang. Kadang tak tau nak respon macam ana. Salah respon lain pulak jadi nanti. Menjadi pendengar juga perlu gak ade ilmu sikt. So boleh la bagi nasihat. Tak banyak pon, boleh la dari takde kan.

Aku nak share cite sahabat aku nih. Tentang seorang lelaki yang playboy dan tak reti nak menghargai. Aku BENCI okeh lelaki bajet hot macam nih. Boleh bayangkan tak....

Lelaki nih dah ada awek. Then dia clash tak lama, dia jumpa pengganti. Dalam masa yang sama, still contact dengan ex dia layan macam awek. Entah macam mana yang si awek masa tu boleh tahu pulak pasal si ex dia tuh. Siap si ex cerita pasal perangai lelaki tu yang memang suka maen kayu tiga. Maka kantoi la si lelaki.

Padan la si lelaki tu pesan awal2 jangan dengar cakap si ex, kata si ex tu yang dok contact dia. Padahal dia yang contact si ex tu. Takut terbongkar rahsia.

Tapi tu tak berakhir di situ. Rupanya si lelaki ada skandal lain pulak. Seperti biasa si lelaki akan menyalahkan si pompan yang suka ngat kat dia. Hey.. kalau betul la setia, takde nak layan la orang lain. Kalau tu hanyalah kawan2 yang nak kenakan, kenapa tak boleh tengok si skandal dengan lelaki lain. So maknanya si lelaki memang suka jugak dekat si skandal.

Kantoi lagi. Si awek da tensen. Kena tipu idop2. So si awek blah la dari hidup si lelaki yang poyo dan hancur tuh. Kapel lak dengan si skandal. Then dengar pulak si skandal pon diduakan. Skang ni bukan maen kayu tiga. Dah kayu bape da nih. Pastu boleh pulak nak si awek balik. Memang jangan harap la!

Wahai lelaki, tak cukup ke dengan sorang?? Nak cukupkan 4? Aku tak suka guna ayat2 kesat. Walaupun bukan kisah aku, tapi aku bengang gak la.. Senang2 jer nak permainkan hati pompan gitu. What goes around comes around. That's karma. Ko takkan boleh idop selamanya camtu. Jangan pikir nak main2 jer. Umur macam ko bukan masa maen2 lagi. Da kena pikir nak kawen. Cari isteri. Kalau macam ni la prangai, jangan harap ade pompan nak ko!

Moga dia insaf dan perbetulkan kesilapan dia. Tapi kalau tak berubah, harap takde lagi yang terpedaya dengan janji manisnya.

Don't judge a book by its cover

No comments:

 

Unspoken Thing Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal