Saturday, October 20, 2012

Suka Aku Ke?

Assalamualaikum

Hati manusia memang sukar ditafsir. Tapi ada kalanya kita boleh menafsir melalui tingkah laku seseorang. Contohnya, ada orang tu setiap kali depan kita asyik kelam kabut je. Mesti ada something wrong.

Macam kita sendiri la, kalau kita tak suka seseorang ada ke kita cakap direct kat dia.

Weh! aku menyampah gila ah ngan kau..!

Mungkin boleh berlaku kalau jenis brutal. Tapi kalau ayu macam aku ni takkan la pulak kan. Paling tak kalau nampak dia, buat tak pandang atau buat muka. Tak baik tau benci orang. Siapa tahu ramai yang benci kita kan.

Apa yang aku nak cakap ni? Point dia, kita boleh tahu seseorang melalui body language dia. Percakapan tak langsung la ni. Tak pun orang tu tanya soalan yang bukan2 je.

A: Ko sekarang single ke?
B: A ah
A: Ko apsal ek clash dengan dak tu dulu?
B: Ada lah masalah sket
A: Ko kalau nak cari laki yang camne ek?
B: Asal bukan macam ko. Banyak plak soklan ko ni.
A: Fine.........

Aku taknak la pulak dicop sebagai perasan kan. Tapi aku cam pelik jugak apesal lah beliau macam curious sangat pasal aku.

B: Ko pehal hah? Suka aku ke?
A: .....bla..bla..bla..
B: Apa ko membebel ni? Tak paham soklan eh? Jawapan dia 'ye' atau 'tak' jer.


Tak kesah la nak jawab ke tak. Tak penting pun. Kalau dah dasar ego, memang tak boleh buat apa dah.
K bai.

No comments:

 

Unspoken Thing Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal