Wednesday, February 27, 2013

Apa Yang Ku Cari

Kadang aku keliru apa sebenarnya yang aku mahu dalam hidup aku. Aku lagi mudah keliru bila terdapat banyak pilihan. Aku tak pasti yang mana satu adalah yang terbaik untuk diriku. Aku tak mengharapkan kesempuranaan, tapi aku sangat berharap pilihan itu adalah yang terbaik di antara semua pilihan yang ku ada.

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenu separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

Adakah apa yang berlaku sekarangnya menjawab segala persoalan?
Petunjuk istikharahku...
Ternyata jodohku masih belum ditemui.
Rahsia itu tersimpan kukuh selagi belum tiba waktunya.

Sabarlah wahai hati. Apa yang berlaku hari ini hanyalah ujian untuk sang hati.
Namu bibit-bibit kenangan pasti sukar untuk dilupakan.
Aku percaya
Allah tahu apa yang terbaik untuk aku.
 Ya Allah..
Apakah benar Kau telah jauhkan hati-hati mereka dariku?
Adakah benar mereka bukanlah jodohku?
Jika benar, misteri kembali membelenggu hidupku.
Siapakah jodohku kelak?


No comments:

 

Unspoken Thing Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal