Tuesday, April 5, 2011

Am I a loner..?

Mood: undefined

Hmm.. Aku sebenarnya diperlukan or tak dalam dunia nih? Sebab kadang bila aku dalam orang ramai, bila aku tengok sekeliling, semua dengan kawan2 masing2 ada orang di samping mereka. Tapi aku...? Aku sorang2 jer.. Dalam majlis grand2 pon camtu jugak. Hmm...

Aku tak taw ape maknanya kau dengan orang2 disekeliling aku ni... Aku rasa cam aku tak dihargai. Adakah semua ni sebab aku punya perangai yang tak suka bergaul? Aku akui aku bukanlah seorang yang peramah. Aku tak reti macam mana nak mulakan bicara, macam mana nak mulakan senyuman. Aku rasa janggal.

One thing yang aku tak puas hati kalau orang yang menjadi ketua or yang belagak ketua hanya tahu bagi arahan but tak penah nak paham orang bawahan. Taw la aku ni kuli jer. But doesn't mean bley layan cam sampah jer. Bagi arahan tapi tak consider perasaan kuli ni. Contohnya bagi keja last minit tapi nak siap esok lusa gak. Agak2 la. Tengok la level keje yang ko kasik tuh. Kalo benda leceh nak siap2 cepat ko ingat yang kuli takde kerja laen ker nak buat. Tambah lak student. Huh..

Kembali cite pasal loner tadi. Actually aku kekadang rasa sangat tersisih. Aku ada or takde cam xde efek pon. Ataupu aku rasa aku hanya diperlukan jika kepakaran aku diperlukan. Tapi kalau masa bergembira ke, waktu lapang ke, aku tak diperlukan langsung. Adakah aku perlu rasa kecewa?

Aku bukan la nak menyalahkan takdir atau apa. Tapi aku taknak terus2 rasa camni. Aku taknak jadi hipokrit. Dalam hati meraung nak giler, depan orang belagak cool. Aku seksa jiwa aku. Aku tak taw sape yang boleh dipercayai dalam idup aku. Aku takut orang yang aku percayai rupa2nya talam 2 muka. Depan aku dialah perndengar setia.. Blakang aku kutuk aku. Tikam2 blakang aku. I hate dat!

Adakah memang kita tak boleh percaya sesiapapun dalam hidup kita? Adakah bagus jadi loner ni? Keep everything in my own self? Tak ke boleh jadi gile nanti sebab pendam perasaan sorang2? Ntahlah... Buat masa ni aku memang takde sesape nak dijadikan teman. I just wonder how long I can stand with dis..........

No comments:

 

Unspoken Thing Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal