Saturday, April 9, 2011

So c0nfusing...

mood: tired

Skarang ni aku pelik sangat. Kenapa orang yang tak penah tegur or rapat sebelum nih tiba2 skang ni baru cari? Is it bcoz of kepakaran yang aku ada? Sebab aku rasa kalau aku takde kepakaran tentang benda yang lecturer suruh buat ni, I don't think they will meet me. So persoalannya sekarang, adakah ini sesuatu yang baik atau tidak?

Aku terfikir kalau lepas2 ni kan ade ke diorang akan cari aku lagi? Ajak makan sekali ker just macam mimpi. Diorang cari aku just sebab nak siapkan kerja yang diorang kena buat. Camtu ker? Habis madu sepah dibuang..? Camtu ke?

Aku takde mengharapkan balasan apa2. Aku cuma harapkan masa aku, tenaga aku yang telah aku korbankan dihargai. Bukan setakat bila da settle semua, aku just nothing bagi semua. Da la aku memang loner. I'm just not a loner when people look for me but then I'll be forgotten. Pastu aku akan rasa aku ni just dipergunakan dan hanya membazir masa n tenaga aku.

Terima kasih Tuhan sebab memberi kelebihan ini kepadaku. Jika bukan kerana Allah, aku takkan sampai ke tahap ini. Aku harap ilmu yang aku sampaikan akan dapat diterima sebaiknya. Moga semua ini ada hikmahnya buatku...

2 comments:

Izzati Hashim said...

Salam alaik.

jgn fikir mcm tu, fikir positive (=

if u doing such a good thing, nothing effect you right? Allah still give u 'pahala' for your good deed, sharing knowledge with others.

andai kata mereka hanya nak dapat tumpang kepakaran tu, biarlah. Ikhlas ke tak mereka, Allah yang tahu kan? (=

mcm saya sendiri, saya berpegang pada prinsip ni,
Kalau ada org minta tlg, saya akan cuba bagi yg terbaik. Tapi andai kata diri dimanipulasi serahkan pada Allah (=

p/s : erk. sorry, terpanjang komen ini :D

✿ Purple Violet ✿ said...

tQ yer cik izzati untuk komen yang membina..
Tq jugak sbb sudi bace bebelan sy nih.. :)

 

Unspoken Thing Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal